פרופ' צחי גרוסמן: "ממליצים לאנשים בסיכון לחזור לעטות מסיכות"

אייל ראובן No Comments on פרופ' צחי גרוסמן: "ממליצים לאנשים בסיכון לחזור לעטות מסיכות"

פרופ' צחי גרוסמן ב"מהדורת הבוקר": "הגלים הראשונים של הקורונה היו יותר חמורים משפעת מבחינת הסיכון שלהם לגרום לאשפוזים ולתמותה, החל מהאומיקרון אנחנו רואים משהו שיותר דומה לשפעת, עם מעט אשפוזים יחסית. אנחנו ממליצים לאנשים בקבוצת סיכון לעטות מסכות, אבל זה עוד לא חובה"

צילום: Tomer Neuberg/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר האיגוד לרפואת ילדים בישראל, פרופ' צחי גרוסמן שוחח עם דוד חכם ומשה אוסדיטשר במהדורת הבוקר (ראשון), על התפרצותה המחודשת של הקורונה. "הקורונה חוזרת, אמנם בצורה קלה יחסית. יותר דומה למה שראינו באומיקרון – הרבה נדבקים אבל וירוס פחות אלים. מדובר בתת וריאנט של האומיקרון – BA5 שהוא מאוד מדביק. מה שחשוב לנו זה מה שקורה בחולים הקשים".

לדבריו "אין ספק שתהיה עלייה בחולים קשה ואשפוזים. אבל אם זה נשאר ברמת הדבקה קלה, נצלח אותו בלי לחזור להגבלות נוספות ומנת חיסון נוספת".

פרופ' גרוסמן הסביר: "הגלים הראשונים של הקורונה היו יותר חמורים משפעת מבחינת הסיכון שלהם לגרום לאשפוזים ולתמותה, החל מהאומיקרון אנחנו רואים משהו שיותר דומה לשפעת, עם מעט אשפוזים יחסית. אנחנו ממליצים לאנשים בקבוצת סיכון לעטות מסכות, אבל זה עוד לא חובה".

בעניין החיסונים, אמר גרוסמן: "היום אנחנו יודעים ששלושה חיסונים זה חבילת המינימום, החיסון הרביעי נתן מידה מסוימת של הגנה נוספת. לגבי חמישי, אנחנו בפירוש עדין לא ממליצים. אנחנו מחכים לראות".



0 תגובות